Det går uppåt för Land Lantbruk, som nu ökar i både print och digitala kanaler.

LRF Medias varumärke Land Lantbruk går mot strömmen och ökar antalet läsare. Den senaste undersökningen från Orvesto visar på en uppgång med 5.000 läsare, vilket är nästan 3 procent.

I dag, 11 oktober, kom Orvestos medieundersökning Konsument 2018:2, som visar att Land Lantbruk har ökat sin räckvidd med nästan 3 procent jämfört med samma period förra året.

Det betyder att Land Lantbruk har cirka 178 000 läsare varje vecka. Generellt tappar de flesta tidskrifter läsare, men Land Lantbruk går alltså mot strömmen.

– Våra starka räckviddssiffror visar att läsarna uppskattar vår engagerade och initierade bevakning av det gröna näringslivet. Vi ser också att antalet digitala läsare ökar, säger Land Lantbruks chefredaktör Anna Bratt.

Läs hela artikeln här: Stark uppgång för Land Lantbruk

Vill du veta mer? Kontakta Anna Bratt, chefredaktör, Land Lantbruk.




Kontakt