Ny omgång av Land Lantbruks tävling Teknikutmaningen

Pressmeddelanden - Publicerad: 2021-04-07 10:00 CEST - LRF Media

Nu öppnar Land Lantbruk anmälan för tävlingen Teknikutmaningen. I år utan åldersgräns - tävlingen riktar sig till alla som vill presentera sin bästa tekniklösning.

Land hyllar färgstarka kvinnor på Internationella kvinnodagen

Pressmeddelanden - Publicerad: 2021-03-08 11:19 CET - LRF Media

I år fyller LRF Medias varumärke Land 50 år, något som kommer att firas hela 2021. I Lands senaste nummer hyllas alla inspirerande kvinnor som gjort starkt avtryck i både Lands och landsbygdens historia.

Vilket blir Årets spjutspetsföretag 2021?

Pressmeddelanden - Publicerad: 2021-01-28 09:55 CET - LRF Media

Nu utlyser Land Lantbruk tillsammans med Ludvig & Co, LRF Ungdom samt Swedbank och sparbankerna tävlingen Årets spjutspets 2021. Det är sjuttonde gången som priset ska delas ut till ett hållbart, lönsamt och växande företag inom det gröna näringslivet.

Anders från Sorsele gjorde störst avtryck i Lantbrukssverige 2020

Pressmeddelanden - Publicerad: 2020-12-18 13:30 CET - LRF Media

Skogsförvaltaren Anders Pettersson toppar Land Lantbruks lista med de 50 personer som gjort störst avtryck under 2020. Han har drivit rätten till ersättning för dem som nekats avverkning i fjällnära skogar. Men trots att domen föll i maj lever den segdragna frågan vidare.

LRF Medias dotterbolag Brid minskar sitt koldioxidutsläpp trots stor tillväxt

Pressmeddelanden - Publicerad: 2020-12-09 14:40 CET - LRF Media

Kommunikationsbyrån Brid, som är ett dotterbolag till LRF Media, blev världens första klimatpositiva byrå förra året enligt den internationella certifieringen PAS2060. I dag, ett år senare kom rapporten som visar att Brid sänkt sina koldioxidutsläpp med cirka 17 procent jämfört med 2018. Från 20,5 ton CO2 till 17,2 ton CO2 – dessutom med en omsättningsökning på 60 procent.

Pandemin påverkar inte företagens hållbarhetsarbete, säger Hållbarhetsrapporten från LRF Media

Pressmeddelanden - Publicerad: 2020-11-25 10:00 CET - LRF Media

Företagens inställning till hållbarhet har inte påverkats under pandemin och intresset för hållbarhetsfrågor har till och med ökat. Enligt den nya upplagan av Hållbarhetsrapporten från LRF Media är det tydliga hållbarhetsmål och strategier som gjort att hållbarhetsfrågor behållit sin viktiga roll för företagen.

Hållbarhet är affärskritiskt visar ny rapport från LRF Media

Pressmeddelanden - Publicerad: 2020-04-16 14:00 CEST - LRF Media

Företag bör berätta om sitt hållbarhetsarbete i ett tidigt stadium, enligt LRF Medias första Hållbarhetsrapport. Konsumenter efterfrågar större transparens och mer kommunikation från företagen som själva anser hållbarhet vara affärskritiskt för verksamheten.

AGFO Talk ställer om till webinarier – två heta samtalsämnen i vår

Pressmeddelanden - Publicerad: 2020-04-14 10:30 CEST - LRF Media

Debatten kring framtidens mat blir inte mindre aktuell bara för att vi håller oss hemma mer – snarare tvärtom. I spåren av coronapandemin flyttar LRF Medias varumärke AGFO över sina populära AGFO Talks till digitala seminarier.

Brid är världens första klimatpositiva kommunikationsbyrå

Pressmeddelanden - Publicerad: 2019-10-03 12:45 CEST - LRF Media

Kommunikationsbyrån Brid har som första byrå i världen blivit klimatpositiva baserat på den internationella certifieringen PAS 2060. Det betyder att Brid når upp till de tuffaste kraven och klimatkompenserar alla sina utsläpp, både tjänster och produkter, genom hela värdekedjan – plus lite till.

Grönt Väder samlar Sveriges första klimatpanel

Pressmeddelanden - Publicerad: 2018-10-25 14:10 CEST - LRF Media

LRF Medias vädertjänst Grönt Väder tar på sig ledartröjan och uppmanar sina över 60 000 användare att gå med i det som man hoppas ska bli landets största klimatpanel och sedan sprida deltagandet vidare.